Mario Giacomelli, Caroline Branson, 1971, 1972, 1973(English)…

Mario Giacomelli, Caroline Branson, 1971, 1972, 1973

(English) This picture from Giacomelli holds a particular place in his work. With this photography he plays with what he called “signes which were meant and therefore false”. Here the artist leads us in a vaporous and unsettling environnement, playing with contrasts and drape from Caroline Branson’s clothing which we can guess are drying under the warming sun. This image contrasts with the rest of the work of Giacomelli, known for his work on the life of the priest in his area, the elderly or the landscape surrounding his native town. Here he gets closer to a non figurative look at reality. He willingly multiplies “signs” in order to give us a subjectif vision of the objects he photographies. This accumulation of false sign his a way for him to show his truth. This picture has to be considered as one of the most sentimental he has ever taken. 

(Français) Cette photographie de Giacomelli a une place particulière dans son oeuvre, jouant avec ce qu’il nommait “des signes voulus et donc faux”. Ici, l’auteur nous plonge dans une ambiance vaporeuse et inquiétante, jouant sur les contrastes et le drapés des habits de Caroline Branson que l’on devine séchant au soleil. Cette photographie tranche avec les séries réalisés par Giacomelli sur la vie des prêtres ou encore sur les paysages et il s’approche d’une représentation non figurative de sa réalité. Il multiplie les signes voulus et nous propose une vision entièrement subjective des objets qu’ils met en scène. Cette accumulation lui permet d’une certaine façon, en multipliant les “signes voulus” de prêcher le faux pour nous montrer sa vérité. Ainsi, il nous fait entrer dans un monde plus sentimentale de son oeuvre. 

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